Üres

Összesen: 0 Ft

Cikkek

Törzs Cikkép

Logótervezés

A márka (brand) és a logó viszonya

A márkád nem a logó, nem az arculatod, de még csak nem is az ügyfél kezelésed. A brand az minden, amivel a vevőd kapcsolatba kerül.

A brandet nehéz építeni, viszont nagyon könnyű lerombolni, ezért is kell stratégiai alapon kezelni. Ha nem törődsz a branddel, akkor az törődik magával, tehát kialakul anélkül, hogy neked bármiféle ráhatásod lenne.

A brand az, ami vállalkozásodat megkülönbözteti, pozicionálja, és azon érzések összessége, amit a vevőid, érdeklődőid éreznek a céged iránt. Lehet kicsit hivatalosan hangzik, de minden betűje igaz.

A logód, az arculatod a márkaépítéshez nagy segítséget nyújt, de nem minden.

A logó a hordozó eszköz, az előretolt csatár, aki mindig a frontvonalon harcol érted. A legtöbben a logóddal találkoznak először a
– weboldaladon,
– a közösségi felületeken
– a cégautódon,
– az irodád bejáratán,
– a névjegyeden,
– céges ruhádon,
– hirdetéseiden, stb.

A logód érzéseket kell, hogy kiváltson, nem történetet kell, hogy megjelenítsen. Sokan bele akarnak magyarázni dolgokat a logóba, de ezt első pillantásra észreveszi a vevő. Szerinted belegondol a mögöttes tartalomba? Aligha. Viszont ha ránéz és jó érzéssel tölti el, emlékezteti valamire, akkor már jó úton haladsz.

A multik és globális vállalatok nagy százalékban egyszerű szöveget, vagy legfeljebb néhány nagyon alapvető alakzatot használnak. Nem szeretnének mindent elmesélni a logóval és ez így van rendjén, érzést akarnak kiváltani.

A kisebb cégek viszont sokszor identitászavarban vannak, mert mindent el akarnak mesélni a logójukban, pedig ez általában egyszerűen nem jeleníthető meg. Az eredmény egy bonyolult, nem funkcionális, korlátozottan használható embléma, ami sokat akar, de keveset takar.

Ne akard egy logóval minden tevékenységedet megmutatni. Nem ez a feladata.

 

A logótervezés 4 aranyszabálya

Mi csakis akkor kezdünk el vázlatokat készíteni, ha eléggé megismertük a céget ahhoz, hogy megtudjuk a céljait, vízióit, jövőképét, megismerjük vevőit. Ezek híján nehéz a jövőbe mutató logót tervezni, mást pedig nem sok értelme van. Ehhez egy 15 kérdésből álló kérdéssorozatot raktunk össze, amiből már egy egészen jó brief készül. Ebből már biztosabb kézzel lehet egy jó logót tervezni.

 1. A márkád (brand) a mindenkori kiinduló pont

  • Tekintsd elsődlegesek a márkádat, hiszen a válaszokat saját magadnak kell megtalálnod
  • Tedd fel a jó kérdéseket
    – Határozd meg, hogy kik az ideális ügyfeleid (buyer persona)
    – Tudd, hogy mit akarsz az ügyfeleidtől, mivel tudod jobbá tenni az életüket, miben tudsz nekik segíteni.
  • Végezz kutatást, akár online, akár offline, gondolkodj el vállalatod üzeneteiről

Olyan kérdéseket kell feltenned, hogy a válaszok segítsenek a logó megalkotásában. Példaként szolgáljon a következő: „Ha megkérdezel tíz embert, hogy jobban szeretik-e a kéket vagy a zöldet, bármilyen választ kaphatsz. De ha azt kérdezed – és ez fontosabb! –, hogy “műszakinak tűnjünk (kék) vagy divatosak legyünk (zöld)?”, azzal meghatározhatod a helyes irányt.” (Dusza András)

Még egy-két fontos kérdés a kérdéssorunkból:

  • Mik azok a melléknevek, vagy jelzők, amik a legjobban leírnák az elképzelt arculatod, felsorolhatsz hangulatokat is.
  • Milyen érzést, vagy üzenetet szeretnél közvetíteni azok számára, akik meglátják a logód, vagy arculatod egyes elemeit?

Ugye kicsit más hozzáállás, mint hogy milyen logót szeretnél? Ezek rávezető és gondolkodtató kérdések, és ezek vezetnek megfelelő eredményre.

Mi is elkövettük többször azt a hibát, hogy nem kérdeztünk eleget, hanem több, akár 4-5 logóváltozatot mutattunk és kérdeztük, hogy melyiket kedvelik jobban. Ez nagy hiba, hiszen nem fogja magáénak érezni eléggé a kapott terveket.

Minél világosabban határozod meg a márkádat, annál jobban gondoskodsz arról, hogy a logód valójában képviselni fogja azt a márkát.

Feladat tehát: Tisztázd a márkádat, küldetésedet, célcsoportodat, jelenlegi és jövőbeni vízióidat. Leginkább ez fogja meghatározni a logó koncepcióját.

2. Az egyszerűség

Törekedj arra, hogy egyetlen betűtípust használj a logódban.

  • Kettő még simán lehet jó, de az legyen a szlogened, jelmondatod, ami logód részét képzi. Működjön szlogennel és szlogen nélkül is a logó.
  • Három betűtípus már hibás koncepciót jelez.

Használj egyszínű háttereket a logóban, kerüld a mintákat.

  • A mintákat ritkán lehet jól nyomtatni, leginkább prezentációs termékeknél vagy ott, ahol a több színes nyomtatás problémát okoz.

3. Mutasd magad nagyobbnak, mint amilyen valójában vagy.

A logód utaljon a cégméretedre. Ha százmillió forintos éves bevételű céged van, a logód és az arculatod legyen olyan, mint amilyen egy erős milliárdos bevételű konkurenciáé, hogy ezzel is támogatva legyen a fejlődésed.

4. Hiába lesz akármilyen profi a logód, nem fogja mindenki szeretni, sőt páran utálni fogják.

  • Figyelj azokra a hangadókra, akik keresztülhúzhatják a tervedet a bevezetés közben. Oszd meg velük a márkáról alkotott képedet, az elkészült briefet, és arról kérd ki a véleményüket.
  • Ne színekről, ne formákról beszélgess a véleményvezéreiddel (a cégből), hanem érzetekről érzelmekről, amit a logónak, sőt a brandnek kell közvetítenie.
  • A legrosszabb, amit tehetsz, hogy kikéred mindenki véleményét, mert egy nagy zagyvaságot fogsz kapni végeredményként. A víziód a tiéd, csak azt kérdezd meg, aki ismeri azt és támogat a célod elérésében.

Persze lehet legyinteni, mert ugye a szabályok azért vannak, hogy megszegjük őket, de ebben az esetben, számodra nagy hátrányt jelenthet. A logó a vizuális kommunikációd lelke, alapja, ha már az sincs rendben, akkor itt az idő, hogy lépj és változtass rajta!

 

A logó nem minden, kell hozzá a körítés, hogy megfelelően tudjon működni. Ha kicsi vagy, elég egy brandboard, ami az alapokat mutatja be látványosan. Ha nagyobb, akkor talán egy arculati kézikönyv. A lényeg, a rendszer és az, hogy következetesen használd! Hidd el, megéri!

 

Autódekoráció, autómatrica

Mivel készülnek az autómatricák? 
Fóliavágó plotterrel, amivel az apró vonalak is nagy pontossággal lehet kivágni. Ha nemtalál kész sablonjaink között Önnek megfelelőt, szivesen megtervezzük az Ön elképzelései alapján álmai matricáját.
Írd meg nekünk mekkora autómatrica fér el az autódon és hogy mit szeretnél viszontlátni és mi hamarosan küldjük rá az árajánlatunkat és a látványtervet!
E-mail: info@dekoraciosmatrica.hu

Falmatrica

Az igazi kreatívok gyakori problémája a beltéri dekorációt illetően, hogy szó szerint keretek közé szorítják a lehetőségeket, a falfestésre pedig nem mindenki mer vállalkozni, nehéz munka, nem könnyű javítani sem, ha pedig egyszer lecserélnénk, az egész szobát ki kell festeni hozzá. Semmiképpen sem gazdaságos. Szerencsére a falmatricák tervezése során mindenki kiélheti a kreatív energiáit, és még különösebb kézügyesség sem szükséges hozzá. A falmatrica tökéletes dekoráció minden létező helyiségbe, a gyerekszoba, konyha, iroda, de még a mosdó falán is tökéletesen mutat, ha megtaláljuk a megfelelő mintát.

Az etalon felhasználási lehetőség a gyerekszoba, ők imádnak saját világot teremteni, színes minták, mesehősök között játszani. A kislányok többsége igazi tündérkirálylánynak érzi magát, ha az ágyuk fölött kastéllyal, pillangókkal, pónikkal ébredhetnek, adjuk hát meg nekik ezt a luxust, sőt, ők is segítsenek a tervezésben! A kisfiúknak igazi versenyautópálya, dinoszauruszbirodalom lehet a falakból, imádni fogják az új falmatricát! Óvodák, bölcsödék kellemes kis mesesarkot alakíthatnak ki vele, gyermekorvosi rendelőkben is hasznos szokott lenni egy kis mesevilág, a szurira feszülten váró kicsik megnyugtatásaképpen.

A felnőttek világában is helye van a képzeletnek, egy ízléses, kreatív otthonbantartózkodni pedig jó érzés. Saját személyiségünkre formálhatjuk a falakat, de üzenhetünk is magunknak, és a családnak. Ha minden nap úgy megyünk ki a házból, hogy előtte szembesültünk annak írásos formájával, hogy miért is kelünk fel, és dolgozunk napról napra, mi a célunk, vagy egy kulcsmondatunk, kevesebb céltalan nap fog eltelni, és a betérő vendégek is látni fogják, hogy mit tartunk igazán fontosnak. A falmatrica sokat segíthet ebben.

A tipografikus falmatricák nagyon divatosak lettek mostanában, egyszerű, mégis jól mutat, akár nappaliba, de hálószobába is megfelelő választás. Bárhol, ami elég központi helyen van ahhoz, hogy a saját kis házi áldásunk a szemünk előtt legyen.

Többféle technikát is lehet kombinálni, izgalmasabb hatást lehet vele elérni, ha egy kicsit térbe is kinyúlik a falmatrica. Ezt akár sima faliképekkel is el lehet érni, a családtagokról készült fotók szép tálalást kapnak egy kacskaringós fa által, akár egy családfa is kialakítható belőle. A falmatrica nem csak képekkel kombinálható, minden tárgyhoz elképzelhető, még a legegyszerűbb konnektorokat is feldobja egy ötletes falmatrica. Abban a lakásban, ahol a konnektor egy malac orra, és a polcokat lábak helyett súlyemelők tartják, biztos nincs helye unalomnak!

Ahogy fent említettem, nem csak a háló és a nappali sajátja lehet a falmatrica. A fürdőszobába is nyugodtan csempészhetünk egy kis játékosságot, akár gyerekek, akár felnőttek a használói. Van egy életkor, amikor az esti fürdés még nem az otthoni wellnesst jelképezi, hanem egy kötelező rossz. Édesanyák, ezt a helyzetet is jobb lehet inkább játékkal, kis trükkel kezelni, mint vasfegyelemmel, ha a fürdőszoba fala egy képeskönyv lapjaival vetekszik, biztosan könnyebb lesz az esti rutin. A falmatrica lehet elegáns, praktikus, vagy kreatív, biztosan színt visz az életünkbe.

Nem titok, hogy az igényes, szép munkahelyi környezet inspirálóan hat az ott dolgozókra, ki ne szeretne egy olyan irodába bejárni, ahol modern, szép környezet fogadja, ahol fontosnak tartják azt, hogy mennyire érzi magát komfortosan az alkalmazott? Ahol nagy az ügyfélforgalom, ott a kifelé mutatott képre is figyelni kell, sosem árt, ha a saját logónk díszeleg nagyban a bejárat közelében. Egy falmatrica tökéletes alapanyag erre a feladatra. Ahogy a családokban, a munkahelyen is jól mutatnak a szöveges megoldások, a cég hitvallását, kulcsszavait hirdető matricák.

Ha Te is el tudsz képzelni hasonlót a közeledben, ne várj tovább, találjuk ki együtt!

info@dekoraciosmatrica.hu